top of page
A continuació...
Podràs descobrir alguns dels projectes, iniciatives i programes destacats que Sistema THEAD, organització educativa sense ànim de lucre, ha desenvolupat al llarg dels seus anys de vida.
Per saber-ne més, visita les nostres xarxes socials i subscriu-te al butlletí de notícies.
Blocs de programació educativa tàctils y desendollats
Scratch Tactile
Descripció:
Aquest projecte iniciat el 2021-22 per Sistema THEAD, Scratch Tactile (abans Scratch Jr Tactile o Scratch BCN tàctil blocs) difon el pensament computacional a través de blocs de programació tangibles basats en ScratchJr. Per desenvolupar de manera inclusiva habilitats tan necessàries per a la nostra societat actual, com són les competències digitals, el pensament crític, la resolució de problemes i el treball en equip (competències del segle XXI), a més de fer-ho mitjançant activitats que introdueixen el Desenvolupament Sostenible a les aules (ODS) sense necessitat de pantalles.
És un projecte de codi obert desenvolupat amb el suport de la Fundació Scratch, així com de nombroses entitats i docents compromesos amb la innovació educativa i la inclusió.
Plataforma de recursos educatius oberts
Educa For Change
Descripció:
Educa For Change és una plataforma de continguts oberta i gratuïta per a docents.
Hi trobaràs llibres virtuals accessibles, visuals i pràctics per a iniciar-te tant tu com el teu alumnat en la programació creativa, la robòtica, les construccions, l'accessibilitat i la inclusió digital.
Aquesta plataforma acaba de començar i anirà creixent! Si vols compartir-hi continguts gratuits i oberts, fes-nos una proposta contactant amb nosaltres.
Amb la col·laboració de:
Robots i Panells Digitals a les Escoles de Catalunya
Pla d'Educació Digital de Catalunya
Descripció:
Des de Sistema THEAD, hem brindat suport en la implementació de l'última fase del Pla d'Educació Digital de Catalunya, impulsat per la Generalitat de Catalunya i el Departament d'Educació. Aquesta fase implica l'equipament de més de 3000 escoles públiques amb panells digitals i robots. A més de la dotació material, s'ofereix formació al professorat i suport en diverses àrees.
Traducció de micro:bit al Català
Descripció:
Durant el 2022/2023, hem impulsat la traducció de la plataforma Micro:bit i l'entorn de programació MakeCode al català. Gràcies a la col·laboració d'un grup de més de 20 voluntaris, sota el hashtag #microbitcatala entre els quals es troben: Aitor Hernáez, Albert Esteve, Aleix Vidal i Gaya, Andrés García, Anna Macia Miralles, Antoni Olivella, Armand Oliva, Carolina Crespo, Elena Jurado, Enric Alvarez, Jaume Basseda, Jaume Dellunde, Joan Farré, Joan Sedeño, Lluís Molas, Marcos Quilez, Maria de Montserrat Oliveras, Mireia Jové Alcón, Núria Sabaté, Oriol Codina, Roger Olivella, Toni del Rio, Tony Barbosa, Xavier Orduña. Avui us podem comunicar que Micro:bit ja està disponible en català.
Objectius:
Per aconseguir la traducció de la plataforma Micro:bit i l'entorn de programació MakeCode al català, els objectius principals han estat:
-
Traduir tots els elements de la plataforma Micro:bit i l'entorn de programació MakeCode al català, incloent interfícies d'usuari, instruccions, missatges d'error i altres components.
-
Assegurar la coherència i la qualitat de la traducció per garantir una experiència d'usuari òptima en català.
-
Fer que la plataforma Micro:bit i l'entorn de programació MakeCode siguin accessibles per als parlants de català, ampliant així el seu ús i impacte en la comunitat catalana.
-
Facilitar la participació dels usuaris catalanoparlants en la comunitat de Micro:bit, fomentant la creació de projectes i la col·laboració en aquest àmbit.
-
Promoure l'aprenentatge i la programació entre els estudiants catalans mitjançant una plataforma disponible en el seu idioma natiu.
-
Reunir i compartir recursos en català per aprendre micro:bit a la web www.microbitcatala.cat
Barcelona
1a Edició presencial
Micro:bit Live Barcelona 2023
Descripció:
El Micro:bit Live Barcelona 2023 és un esdeveniment que es va celebrar en presencial per primera vegada al món a Barcelona amb l'objectiu de reunir professionals, educadors i entusiastes de la tecnologia per compartir coneixements, experiències i les últimes novetats sobre l'ús del micro:bit en l'educació i altres àmbits. Aquest esdeveniment va oferir una oportunitat única per aprendre, connectar i inspirar-se, mitjançant sessions de formació, tallers pràctics, conferències magistrals i activitats de xarxa.
A l'esdeveniment van assistir més de 220 docents de manera presencial, i també es va brindar la possibilitat d'assistir-hi en línia en directe. Per a l'any vinent, està prevista la realització de la segona edició.
Aprenentatge col·laboratiu, equitat i reducció de les desigualtats
Scratch Education Collaborative SEC
Descripció:
Sistema THEAD és una de les 50 organitzacions de 13 països seleccionades per participar en el primera cohort de Scratch Education Collaborative (SEC) el 2021-23.
La SEC és una xarxa d'organitzacions a tot el món centrada en ajudar els estudiants de comunitats històricament marginades a desenvolupar la seva confiança en la informàtica creativa, utilitzant la plataforma de programació d'ordinadors Scratch.
Durant el primer any, la Fundació Scratch organitzarà tallers sobre codificació creativa, equitat i construcció de comunitats; inspirant als membres perquè es connectin i col·laborin. Pea altre banda aydará a la nostre organització a desenvolupar un conjunt d'eines d'equitat i ens donarà suport a mesura que que creixem i ampliem el nostre recolzament als docents i estudiants de Catalunya, Espanya i Amèrica Llatina
Objectius:
- Augmentar l'accés i eliminar les bretxes digitals creativa que tenen docents i estudiants en comunitats tradicionalment subrepresentades.
- Realinear els recursos de la Fundació Scratch cap a un major enfocament en el servei a comunitats marginades i organitzacions locals que els donen suport.
- Crear una xarxa i models autosostenibles de recursos informàtics creatius i promoure experiències d'aprenentatge centrats en l'equitat.
STEAM The adventure of learning by doing
Futur Classroom Labs
Descripció:
Formació a un grup de professors de diferents escoles de la província de Kütahya a turquia, on han après coneixements bàsics en diferents eines Steam i projectes i activitats amb un enfocament social alineats amb els objectius de desenvolupament sostenible
És de gran importància que els estudiants s'adaptin als constants i ràpids canvis tecnològics. Les competències individuals en matèries STEAM (ciència, tecnologia, enginyeria, arts i matemàtiques) són cada vegada més importants per a les ocupacions del futur que es basen en l'alta tecnologia. Per tant, es requereixen enfocaments innovadors en l'educació i professors preparats per guiar els estudiants i i ajudar-los a desenvolupar les competències necessàries per millorar la seva qualitat de vida i desenvolupar-se en la societat actual.
Objectius:
- Aprendre habilitats pràctiques en robòtica educativa, informàtica, programació i com utilitzar-les per construir experiències d'aprenentatge STEAM significatives i multidisciplinàries
- Comprendre la necessitat de les vocacions STEAM / TIC i el seu enfocament per a l’aprenentatge
- Practicar i guanyar confiança amb algunes eines d’aprenentatge TIC innovadores
- Prendre consciència d'alguns punts clau de la diversitat per a un aprenentatge inclusiu per reduir les diferents bretxes socials
- Poder aplicar les lliçons apreses al seu context i a la seva escola
- Construir un equip de professors compromesos per fer de la seva escola i la seva província una referència en innovació educativa en l'ús de tecnologia amb el propòsit d'Objectius Globals.
STEMConnectats
PROGRAMA "INCUBADORA EDUCATIVA"
Descripció:
Incubadora es un concepte propi del sector emprenedor que indica impuls i acompanyament en les primeres fases de canvi o naixement de projectes. Apliquem aquest concepte al món educatiu. Empoderarem i donarem impuls als vostres docents i farem seguiment en el procés d'incorporació del desenvolupament sostenible a l'aula, a través de la tecnologia, la robòtica i la programació educativa
La Incubadora de centres educatius STEMConnectats implica un impuls i seguiment proper als centres educatius en el seu propi procés d'incorporació del desenvolupament sostenible, de la tecnologia, la robòtica i la programació educatives a nivell de centre, al currículum i a les aules, o fins i tot més enllà. Ha estat un èxit en complir els objectius proposats i impulsar les escoles, guanyar confiança i implantar canvis innovadors amb entusiasme.
Objectius:
- Co-crear i impulsar projectes transformadors educatius-tecnològics de cara al curs 2022-23 amb un sentit inclusiu i sostenible, per mitjà d'un acompanyament proper, enriquidor, col·laboratiu i que reforci el caràcter propi de cada centre educatiu.
- Capacitar, empoderar i motivar als docents dels centres per a portar a terme aquestes transformacions al centre
coneixent les darreres eines recomanades i les metodologies més adients per a aplicar-les a les aules.
- Aprendre a ensenyar la tecnologia de forma multidisciplinar, creativa, activa, inclusiva, amb un sentit social i sostenible vinculat als Objectius de Desenvolupament Sostenible de la ONU (Agenda 2030).
Projectes per fer el món una mica millor
bottom of page